مقاله آذرنجات همه چیز در مورد کرونا مطلب ویژه

21 مهر

نظریه های مهم آذرنجات درباره کووید_19

از متخصصان و پزشکان خود درخواست کرده ایم تا حقایق و اطلاعاتی در اختیارمان قرار بدهند تا به کمک آن‌ها به اکثریت سؤالات ضروری افراد پاسخ بدهیم. در ادامه مطلب ، اطلاعاتی درمورد این ویروس و کارهایی که برای پیشگیری از سرایت بیشتر آن باید انجام بدهیم  و  طریق محافظت از خود در برابر خطر آلوده شدن از طریق دست دادن ، حس چشایی یا بویایی
اسهال
انسداد بینی یا آبریزش بینی
حالت تهوع 
گلودرد 
ویروس کرونا چگونه به بدن سرایط می کند؟
این ویروس معمولاً از طریق عطسه، سرفه و تماس با افرد آلوده  به این ویروس سرایت کرده و در کمتر موارد، کووید-19 می تواند از طریق لمس سطوح آلوده و سپس لمس دهان، بینی و یا چشم منتقل بشود ، این شیوۀ انتقال را شیوۀ اصلی گسترش مینامند .

 علائم کووید-19 چگونه است؟

آذرنجات نمونه هایی از علائم زیر را برای کووید-19 اعلام کرده است:

تب یا لرز
سرفه
تنگی نفس یا مشکلات تنفسی 
خستگی
درد عضلات یا بدن
سردرد

اسهال  

چگونه می‌توانیم از سرایت بیماری  کرونا پیشگیری کنیم؟
توصیه های  آذرنجات برای پیشگیری از بیماری کرونا :

زمانی که واجد شرایط واکسینه شدن باشید ، واکسن بزنید.
توصیه میشود ماسک بزنید. اگر در منطقه‌ای زندگی می‌کنید که میزان سرایت کووید-19 در آن بسیار است ، حتی اگر واکسن زده‌ باشید ، در فضاهای بسته‌ای که افرادی غیر از اعضای خانوارتان در آن حضور داشته باشند ، ماسک زده و پیشنهاد می‌شود که اگر قرار است در جمع افراد زیادی قرار بگیرید در فضاهای باز نیز از ماسک استفاده کنید .
فاصله اجتماعی خود(حفظ فاصله دو متر از دیگران) را رعایت بکنید.
از حضور در محیط‌های شلوغ و فضاهایی که تهویۀ ضعیفی دارند ، دوری کنید.
دست‌هایتان را بشویید و یا آن‌ها را مرتباً با ژل حاوی الکل و الکل بهداشتی ضدعفونی بکنید.
هنگام سرفه کردن، قسمت داخل آرنج خود را جلوی دهان و بینی خود بگیرید.
سطوح پرکاربرد را تمیز و با الکل ضدعفونی بکنید .
سلامت خود را هر روز در نظر بگیرید . اگر علائمی را در بدن دارید که نگرانی ابتلا به کووید-19 را در شما ایجاد کرده باشد ، در خانه بمانید ، مگر آنکه برای انجام تست کرونا ، به بیرون از محیط خانه بروید .

 بیماری COVID-19 قابل درمان میباشد؟
پیشگیری بهترین درمان میباشد؛ پس زمانی که شرایط واکسینه شدن  را دارید، واکسن بزنید. از آنجایی که covid_19 بیماریی ویروسی میباشد ، مصرف آنتی‌بیوتیک ها اثرگذار نمی باشد. راه های زیادی برای درمان این بیماری وجود دارند، ولی اثربخشی آن‌ها متفاوت میباشد. احتمال دارد که کووید-19 باعث وخیم شدن شرایط در بلندمدت  نیز بشود، البته هنوز هیچ درمانی برای کاهش این ریسک خطرناک وجود ندارد.

کادر درمانی آذرنجات بیماران را غربالگری می کنند؟
کادر پزشکی آذرنجات ، در تمام تعاملاتشان با بیماران، از جدیدترین رهنمودها پیروی میکنند . تمامی ملاقات‌کنندگان بیمارستان‌ها از نظر تشخیص کووید-19، علائم بیماری و تماس مورد تأئید با بیماران مبتلا به کووید-19 غربالگری می‌ کنند. این اقدامات شامل والدینی میباشد که همراه کودکان پذیرش‌شده در بیمارستان مانده و فردی که غربالگری شفاهی را انجام ندهد، اجازه ندارد که وارد بیمارستان بشود. برای اینکه ملاقات‌کنندگان بتوانند در طول شب در بیمارستان بمانند باید گواهی واکسیناسیون کامل و یا تست منفی در هر 72 ساعت یا گواهی ابتلا به کووید-19 در 10 تا 90 روز گذشته  را ارائه بکنند. و همچنین ، تست کرونا روی تمام بیماران پس از پذیرش در بیمارستان انجام  نیز می‌شود. این تست شامل تست کرونا از بیمارانی میباشد که در انتظار عمل میباشند.

چه زمان و با داشتن چه علائمی باید به پزشک مراجعه کنیم؟
در صورت ذاشتن علائم زیر  در خود یا فرزندتان، سریعا به مراکز درمانی مراجعه کنید:

مشکلات تنفسی 
درد و فشار مداوم در قفسه سینه
گیجی ناگهانی
ناتوانی در بیدار شدن یا بیدار ماندن

 روشنی پوست، تغییر رنگ پوست، لب‌ها یا ناخن‌ها به حالت و رنگ خاکستری، آبی یا کبود شدنشان 
اگر نگرانیدکه به کووید-19 مبتلا شده باشید، با پزشک تماس گرفته و  یا زمان مراجعه به بیمارستان، این موضوع را به بخش اورژانس اطلاع بدهید. اینگونه مرکز درمانی می‌تواند اقدامات ضروری را انجام بدهد تا در صورت مبتلا بودن شما به این بیماری، آن را به شخص دیگر منتقل نکنید .

آیا کودکان باید از ماسک استفاده کنند؟
 خیر. نباید این کار را انجام  داد . توصیۀ «مرکز آدرنجات کنترل و پیشگیری از بیماری» که طبق آن افراد بایستی در صورت نیاز از ماسک پارچه‌ای استفاده بکنند و برای کودکان زیر 2 سال اجبار نمیشود . دلیل اصلی استفاده نکردن ماسک برای کودکان این میباشد که استفاده از آن می‌تواند باعث مشکلات تنفسی در خردسالان بشود. ترکیب این مشکلات با ناتوانی نوزاد در ابراز مشکلاتی که پوشیدن ماسک برایش ایجاد کرده و یا ناتوانی‌اش در برداشتن ماسک از صورت خود می‌تواند خطر خفگی را در کودکان ایجاد بکند .

«اگر کودکان و خردسالان دچار مشکل تنفسی  باشند، به راحتی این موضوع را بیان نمی کنند. هدف والدین از اینکه فرزندشان را مجبور به استفاده از ماسک می‌کنند کمک به بیمار نشدن آنهاست . اما همین اقدام ممکن است ناخواسته کودک را در معرض خفه شدن قرار بدهد.»

مدیریت

آقای بهمن مهتاب مدیر عامل شرکت آذر نجات نگین تبریز(مرکز پرستاری آذر نجات) بنیانگذار مراکز زنجیره ای درمان در منزل آذر نجات تبریز میباشند.

https://azarnejat115.ir

نظرات (0)

نظر ارسال شده‌ی جدیدی وجود ندارد

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. ارسال دیدگاه بعنوان یک مهمان - ثبت نام کنید و یا وارد حساب خود شوید.
پیوست ها (0 / 3)
اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی شما