اجاره انواع کپسول اکسیژن10لیتری-20لیتری-40لیتری در تبریز آذرنجات مطلب ویژه

06 دی

مرکز خدمات پرستاری و آمبولانس خصوصی آذرنجات در تبریز با مجوز رسمی از وزارت بهداشت و درمان وآموزش پزشکی در راستای گسترش حوزه فعالیت خود اقدام به خرید انواع کپسول های اکسیژن و دستگاه های اکسیژن ساز جهت کرایه(اجاره) و فروش نموده است.

 

 

برای اجاره کپسول اکسیژن، کافیست وارد سایت آذرنجات شوید و سپس درخواست خود را ثبت نمایید. شرکت آذرنجات آماده ارائه خدمات پزشکی و تجهیزات پزشکی و بسیاری دیگر از خدمات به بیمار شما می باشد. شماره تماس در ساعات اداری: 04133101023

درخواست فوری و تماس با پشتیبانی 24 ساعته:

09149144438-09149144498

 

مشروح خدمات قابل ارائه در این بخش:

* اجاره کپسول اکسیژن 10لیتری با مانومتر در تبریز

* اجاره کپسول اکسیژن 20لیتری با مانومتر در تبریز

* اجاره کپسول اکسیژن 30لیتری با مانومتر در تبریز

* اجاره کپسول اکسیژن 40لیتری با مانومتر در تبریز

* اجاره انواع دستگاه های اکسیژن ساز 5لیتری خلوص بالا در تبریز

* اجاره انواع دستگاه های اکسیژن ساز 10لیتری خلوص بالا در تبریز

 

کاربرد های اکسیژن درمانی در مقاله آذرنجات:

اکسیژن درمانی برای افرادی که قادر به جذب اکسیژن کافی نیستند، بسیار مناسب میباشد. شرایطی که باعث اختلال در جذب اکسیژن در ریه ها می شوند، اغلب از بیماری های ریوی ناشی می شوند، از جمله:

آسم- بیماری ریه – آسیب دیدگی دستگاه تنفسی – بیماری انسداد مزمن ریوی (COPD)- در مواردی مبتلایان ویروس کرونا (کووید-19)

 

شرایط نگهداری کپسول اکسیژن در منزل
مراقب باشید کپسول اکسیژن زمین نیفتد و به آن ضربه ای وارد نشود. در نزدیکی کپسول اکسیژن بنزین، گازوئیل، روغن، تینر، الکل و اسپری قرار ندهید. از استفاده وسایلی مانند فندک، سیگار و ریش تراش در کنار کپسول اکسیژن جداً خودداری نمایید. هر چند روز یک ‌بار ظرف آب مقطر را با مواد ضد عفونی کننده و آب جرم گیری کنید. با دست‌های چرب و روغنی به کپسول اکسیژن دست نزنید.

نکاتی که زمان اجاره کپسول اکسیژن در منزل باید بدانید
لوله بینی و ماسک را دو بار در هفته با آب و صابون بشویید و خشک نمایید. هنگام دریافت اکسیژن، بیمار در دهان و بینی خود احساس خشکی خواهد کرد. بنابراین چند بار در روز دهان و بینی بیمار را با آب شستشو دهید. مکیدن آب ‌نبات نیز می‌ تواند برای پیشگیری از خشکی دهان کمک کننده باشد.

اگر لوله کانولا پشت گوش بیمار قرار دارد مراقب باشید که زیر آن قرمز نشود و چندین بار در روز آن‌ را از نظر قرمزی و زخم بررسی کنید. در صورت قرمز شدن زیر لوله کانولا جای آن را تغییر دهید. میزان اکسیژن و نحوه کار با کپسول اکسیژن را از پزشک و یا پرستار سؤال فرمایید. اگر عقربه وسیله مدرج تنظیم کننده فشار اکسیژن را باز کردید و عقربه زیر 5 لیتر را نشان داد یعنی میزان اکسیژن موجود در کپسول کافی نمی ‌باشد، باید مجدداً کپسول اکسیژن پر شود.

در صورتی که عقربه زیر 5 لیتر رانشان دهد باید به سرعت آن را تعویض نمایید.

علائم هشدار دهنده کمبود اکسیژن
اگر احساس کردید بیمار حالت عصبی دارد.
اگر احساس کردید بیمار به سختی تنفس می‌کند.
اگر لب‌ها و زیر ناخن‌های بیمار به رنگ آبی در آمد.

اطلاعات مهم کپسول اکسیژن
کپسول های اکسیژن معمولاً در 5 سایز 40، 20، 10، 5 و 2.5 لیتری تولید می شوند.

 

کپسول 40 لیتری: با توجه به وزن و ارتفاع زیاد برای استفاده در مراکز درمانی یا اماکن دارای اکسیژن سانترال استفاده می شود. این سایز از کپسول اکسیژن مناسب استفاده در منازل نمی باشد.

کپسول 20 لیتری: کپسول 20 لیتری برای استفاده در داخل آمبولانس ها و مراکز درمانی جهت انتقال طولانی مدت بیمار استفاده می شود و وزن آن حدود 18 الی 20 کیلوگرم می باشد.

کپسول 10 لیتری: مناسب ترین سایزی که برای استفاده در منازل و محیط های درمانی مانند کلینیک ها در کنار بیمار توصیه می شود کپسول های 10 لیتری هستند. به علت اینکه وزن آن حدود 8 تا 10 کلیو و ارتفاع کپسول حدود 1 متر می باشد در منازل به راحتی مورد استفاده و حمل و نقل می گردد. با توجه به میزان اکسیژن داخل کپسول اگر مانومتر را در حالت 4-5 لیتر در دقیقه تنظیم گیردد حدود 1.5 الی 2 ساعت قابلیت رساندن اکسیژن به بیمار را دارد اگر درجه مامونتر را روی 1-2 لیتر در دقیقه تنظیم کنید حدود 8 الی 10 ساعت اکسیژن به بیمار ارسال رسانده خواهد شد.

کپسول 5 لیتری: کپسول های 5 لیتری از لحاظ کلیه اندازه ها و مقیاس های ذکر شده در مورد کپسول 10 لیتری، نصف آن قابل استفاده است و مناسب برای حمل داخل اتومبیل شخصی می باشد. لازم به ذکر است با توجه به اینکه کپسول حداکثر 3 الی 4 ساعت قابلیت رساندن اکسیژن را دارد، برای مصافت های طولانی توصیه نمی گردد. همچنین وزن کپسول حدود 5 کیلوگرم می باشد.

کپسول 2.5 لیتری: برای حمل نوزاد در داخل آمبولانس یا کوه پیمایی و رفتن به ارتفاعات بالا مورد استفاده قرار می گیرد، از دیگر موارد استفاده ی کپسول 2.5 لیتری، استفاده پزشک یار و پرستار در موارد اورژانسی مانند زلزله و بلایای طبیعی و انواع حوادث است

مانومتر: کاربرد مانومتر پایین آوردن فشار در حدود 100 اتمسفر داخل کپسول و رساندن فشار به 1 اتمسفر که قابل تنفس توسط انسان می باشد است. مانومتر بایستی دارای محفظه ی آب جهت مرطوب کردن اکسیژن با آب باشد ال ریه بیمار حشک نشده و اسیب نبیند. مانومتر باید دارای نشانگر میزان گاز ورودی و خروجی باشد. همچنین قابلیت تنظیم گاز خروجی به بیمار را داشته باشد. مانومتر باید دارای استحکام لازم جهت استفاده طولانی مدت و سهولت باز و بسته شدن به کپسول اکسیژن را داشته باشد.

 

چگونگی تولید و نگهداری اکسیژن:
این گاز را از راه‌های مختلفی میشود تولید کرد مثلا از طریق تجزیه هوا می شود قابل تولید باشد.بر اساس قانون‌های استاندارد بین المللی میزان غلظت اکسیژن در خرید کپسول اکسیژن و مخزن‌های مرکزی باید حدودا99 درصد باشد.در حد متوسطی از این گاز ها که حدود 40درصد است بر اثر نشت ها و نقض هایی که به وجود می آید هدر می رود. و میزان کمتر از 99 درصد اثر درمانی زیادی نداشته است و بیشتر تلف کردن وقت و هزینه می باشد.چو نکه در این زمان اکسیژنی که به بیماران وصل می شود در حد هوای اتمسفر یا اندکی بیشتر است که در واقع عبور جریان هوای عادی می باشد.

 

گاز اکسیژن درمانی در دوران کرونا
در همان ابتدا که این بیماری در میان مردم شیوع پیدا کرد،همه ی مسئولان برای اینکه مردم از کمبود ‌خرید کپسول اکسیژن درمانی مورد نیاز بیماران و بیمارستان ها و این نگرانی رهایی یابند شروع به تولید گاز اکسیژن درمانی مورد نیاز بیمارستان ها کردند.حمل کردن و توزیع کردن گاز مایع به وسیله ی تانکر‌های ویژه انجام می شود و در آن ها هر تن گاز مایع تقریبا برابر 120کپسول بیمارستانی 40لیتری است.

نکات قابل توجه در مورد این گاز
این گاز قابلیت آتش زدایی ندارد ولی در فرآیند سوختن نقش اساسی دارد و باید به این موضوع توجه داشت. مخزن‌های این گاز خیلی تحت فشار زیادی هستن و باید توجه داشت که هیچ جای این کپسول ها سوراخ نباشد.

برای استفاده کردن از سیلندر گاز اکسیژن باید از تجهیزات تقلیل فشار استفاده شود، بعد از هر استفاده کردن باید شیر حتماً بسته شود، بعد از خالی شدن کپسول باید در مکانی خنک قرار گیرد.

سیلندرها باید دارای کلاهک باشند و در محل خود ثابت باشند. تخلیه سریع گاز ممکن است باعث یخ‌زدگی و سوختگی برودتی شود.بیشترین دمایی که برای نگهداری کردن از سیلندر گاز با فشار بالا،52سانتی گراد است. شارژ گاز در زمان خرید کپسول اکسیژن ایرانی تا 99.9درصد و برای اکسیژن مایع تا 99.99درصد خالص است.

این گاز نه رنگی دارد یعنی کاملا بی رنگ و بی بو است و در بسیاری از مکان ها مانند بیمارستان و در صنعت کاربرد دارد. خرید کپسول اکسیژن در کپسول ۵ لیتری، ۱۰ لیتری، ۲۰ لیتری، ۴۰ لیتری، ۵۰ لیتری قابل حمل‌ونقل می‌باشد، پس از تمام شدن گاز سیلندر مجدداً قابل شارژ می باشد.

 

اجزای کپسول اکسیژن چیستند؟
1.کپسول اکسیژن

2.مانومتریا رگلاتور

3.فشارسنج

4.شیر تنظیم کننده اتوماتیک

5.جریان سنج

6.پیچ کنترل کننده جریان

7.شیشه ای که حاوی آب مقطر

 

مانومتر به چه صورت می باشد ؟
در کپسول های اکسیژن مهم ترین جز مانومتر ها هستند که کاربرد اصلی را در کپسول دارند.

این وسایل ها بیشتر برای اندازه گیری فشار به کار می رود که کار مهمی است.

 

مانومتر ها را می توان گفت که یکی از انواع فشار سنج است توانایی این را دارند که با استفاده از آن ها فشار گاز ها در یک ظرف یا کپسول را اندازه گیری کرد.انواع مانومتر ها در دو شکل یافت می شوند، شکل سی و یو انگلیسی که در شکل سی یک طرف مانومتر مسدود و در واقع طرف دیگر آن به نقطه ی فشار متصل می شود.

مانومترهایی که به شکل یو هستند طوری مباشند که یک طرف آن باز است وطرف دیگر آن به ظرف گاز متصل شده که می توان در لوله های آن جیوه و یا مایعات دیگر ریخت.این وسیله را برای کار غیر مستقیم دیگری مانند اندازه گیری بعضی دیگر از گاز ها استفاده می شود.بعضی از انواع این وسایل وجود دارند به نام رگلاتورکه جزیی از مانومترهایی هستند که از میزان فشار ورودی گاز اکسیژن کم می کند و آن را به حداقل می رساند تا این گازها به افراد آسیب نرساند.این وسیله ها در حال حاضر در طرح های گوناگونی قابل مشاهده است که در مصرف های زیادی از جمله صنایع پزشکی مورد استفاده قرار می گیرد.این وسیله بیشتر در صنعت پزشکی کاربرد دارد و با نام فشار شکن می توان آن را شناخت.رگلاتور وسیله ای است که توانایی این را دارد که میزان اکسیژنی که بیماران نیاز دارند و از بیماری های ریوی عذاب می کشند را تامین کرده و به بهبود آن ها کمک می کند. این وسیله ها یک لیوان برای مرطوب کردن در انتهای خود دارد که این لیوان می تواند قبل از این که گاز از رگلاتور خارج شود مرطوب کردن را انجام دهد و کپسول را آماده کند.

 

مدیریت

آقای بهمن مهتاب مدیر عامل شرکت آذر نجات نگین تبریز(مرکز پرستاری آذر نجات) بنیانگذار مراکز زنجیره ای درمان در منزل آذر نجات تبریز میباشند.

https://azarnejat115.ir

نظرات (0)

نظر ارسال شده‌ی جدیدی وجود ندارد

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. ارسال دیدگاه بعنوان یک مهمان - ثبت نام کنید و یا وارد حساب خود شوید.
پیوست ها (0 / 3)
اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی شما