ماساژ درمانی در منزل آذرنجات مطلب ویژه

26 بهمن

 

مقاله آذرنجات:تاریخچه ماساژدرمانی

 

تاریخچه ی ماساژ درمانی به هزاران سال پیش برمیگردد. منابع ماساژ در نوشته هایی از چین باستان، ژاپن، هند، جوامع عرب، مصر، یونان و روم مشاهده شده است. ماساژ در دوره ی رنسانس در اروپا بسیار استفاده میشد. در 1850، دو پزشک آمریکایی که در سوئد تحصیل کرده بودند، ماساژ درمانی را به آمریکا معرفی کردند، جایی که بسیار محبوب شد و برای بسیاری از اهداف سلامتی از آن استفاده شد. وقتی علم و تکنولوژی در سالهای 1930 تا 1940 پیشرفت کرد، ماساژ در آمریکا محبوبیتش را از دست داد. علاقه به ماساژ دوباره در دهه ی 1970 بخصوص در بین ورزشکاران احیا شد.

 

مرکز خدمات پرستاری و آمبولانس خصوصی آذرنجات  ارائه کننده ی انواع خدمات تخصصی ماساژ درمانی در منزل میباشد .

 

 

دلایل استفاده ازماساژ درمانی

مواردی مانند کاهش استرس و نگرانی، تسکین درد، مدیریت درد های لگن، تحریک سیستم لنفاوی ،کاهش تنش عضلانی، افزایش و بهبود عملکرد ورزشی، تسکین سردرد تنشی، بهبود دامنه حرکتی و کاهش ناراحتی همراه با کمر درد، کاهش استرس در بیماران سرطانی، کاهش اسپاسم عضلات و گرفتگی عضلات، بهبود بیماریهای قلبی و عروقی، کاهش فشار خون، خواب بهتر، بهبود تعادل در سالخوردگان، کاهش درد مزمن گردن، افزایش محدوده حرکتی، افزایش گردش خون، انتشار اندورفین ها، آرامش و تسکین عضلات آسیب دیده، افزایش انعطاف پذیری ، کمک به بهبود درد بعد از تمرینات شدید، تسکین درد میگرن، کاهش چسبندگی پس از عمل و بهبود کیفیت زندگی و کاهش تناوب میگرن میباشد.

 

فواید ماساژ درمانی:
. رفع خستگی
. بهبود جریان خون در بدن
. کاهش استرس و تنش های روزانه
. تقویت عضلات و برنامه های توانبخشی
. ایجاد طراوت و شادابی پوست
. کمک به روش مشکلات بد خوابی
اثر مثبت روی باز شدن اسپاسم های کنار عضلات کمر مانند دیسک کمر

.ماساژ درمانی برای کاهش درد بیماران سرطانی، ایجاد آرامش و بالا بردن روحیه بیماران سرطانی
کاهش درد، افسردگی و اضطراب و نیز بهبود خواب از اثرات اثبات‌شده‌ی ماساژ است.
. درمان سیاتیک، کمر درد ، آرتروز
. تمدد اعصاب
. کاهش خطر ابتلا به بیماری واریس در افراد مستعد
. دادن فرم و زیبایی به ماهیچه ها و جلوگیری از به وجود آمدن شکل نا مناسب ستون فقرات. پيشگيري از بسياري بيماريها ، تناسب اندام ،رفع کوفتگي و گرفتگی عظلات
.اثر مثبت بر روی بیماری‌هایی از قبیل فیبرومیالژیا، التهاب مفصل، دیابت و دردهای میگرنی سر دارد.
.سفتی و قوام آن ماهیچه را افزایش می‌دهد.

 

ماساژ در دوران بارداری

سه ماهۀ دوم بارداری بهترین زمان برای انجام ماساژ است. در این دوران جنین شما به اندازۀ کافی رشد کرده و احتمالاً حالت تهوع شما نیز رفع شده است. همچنین ممکن است گرفتگی عضلات و درد پشت و کمر کم کم به سراغ شما آمده باشد.
ماساژ در دوران بارداری می‌تواند در رفع استرس مادر، بهبود گرفتگی عضلات و کاهش کمردرد، درد باسن و شانه نیز تأثیر خوبی داشته باشد. ماساژ، مقدار هورمون اپی‌نفرین را که منجر به گرفتگی عروق می‌شود کاهش می‌دهد و باعث آرامش و تعادل در خلق‌وخو می‌شود. همچنین ماساژ دادن کیفیت خواب را به ویژه در سه ماهۀ دوم و سوم بارداری افزایش می‌دهد. علاوه بر این، ماساژ پشت، شانه، گردن، دست و پاها در دوران بارداری می‌تواند آرام بخش باشد.
اگر باردار هستید و قصد ماساژ با روغن‌های معطر را دارید، بهتر است مطمئن شوید که روغن مصرفی خطری برای بارداری ندارد. همچنین قبل از استفادۀ روغن، از ماساژدهنده بخواهید که از حساسیت نداشتن پوست بدن شما به آن مطمئن شود. اگر عطر روغن ماساژ باعث حالت تهوع شما می‌شود، بهتر است از ماساژ با روغن معطر صرف نظر کنید.
روغن بابونه، مریم‌گلی، سرو، اوکالیپتوس، کندر، گریپ‌فروت، سروکوهی، اسطوخودوس، لیمو، مرزنجوش، بهارنارنج، اسانس رز، چوب صندل، پرتقال یا درخت چای از جمله روغن‌هایی است که مصرف آنها برای ماساژ در بارداری مانعی ندارد. توجه کنید که مصرف خوراکی این روغن‌ها هرگز توصیه نمی‌شود.

 

مرکز خدمات پرستاری و آمبولانس خصوصی آذرنجات  ارائه کننده ی انواع خدمات تخصصی ماساژ درمانی در منزل میباشد .

 

ماساژ درمانی برای ورزشکاران

بهترین ماساژ برای ورزشکاران ماساژ درمانی است که به تسریع بهبود عضلات ، کاهش درد و کمک به ترمیم سریعتر آسیب های عضلانی کمک می کند.
انواع مختلفی از ماساژهای ورزشی وجود دارد مخصوصاً برای افرادی که از نظر جسمی بسیار فعال هستند یا در حال ورزش هستند.
تکنیک های ماساژ ورزشی برای تسکین درد و درد ماهیچه ها بسیار مفید است.

 

مرکز خدمات پرستاری و آمبولانس خصوصی آذرنجات  ارائه کننده ی انواع خدمات تخصصی ماساژ درمانی در منزل میباشد .

 

 

انواع ماساژ درمانی برای ورزشکاران

ماساژ سوئدی:

به کاهش تنش ماهیچه ای کمک می کند .جریان خون را تقویت می کند و بهترین زمان برای ماساژ سوئدی درست قبل از یک مسابقه است.

اگر می خواهید استراحت کنید ، انرژی خود را دوباره تقویت کرده و با انرژی بالا بیایید.

 

ماساژ بافت عمیق:
بسیاری از ورزشکاران از ماساژ بافت عمیق اطلاع دارند ، اگرچه اغلب با فشار عمیق اشتباه گرفته می شود.
ماساژ بافت عمیق روی بافتهای فوقانی و عمقی فاسیا و ماهیچه کار می کند.
این ماساژها معمولاً به تمرکز بر مناطق مشکل دار و کارکرد کل ماهیچه کمک می کند.
ماساژ بافت عمیق برای دوندگان عالی است و برای کسانی که تمرینات سخت ورزشی را انجام می دهند انتخاب بسیار خوبی است.

 

 

 

ماساژ طب سنتی (دلک و غمز)

طب سنتی چینی بر تئوری تعادل "نیروی چی" به عنوان منشا انرژی بدن استوار است. عدم تعادل در این نیرو، می‌تواند باعث انسداد در کل بدن و علائمی مثل درد و بیماری شود.
ماساژ طب سنتی، جریان چی را تحریک می‌کند تا با استفاده از همان اصول طب سوزنی، تعادل و هماهنگی در بدن ایجاد شود. این روش مانند طب سوزنی با هدف قرار دادن نقاط خاص بدن انجام می‌شود. با این تفاوت که به جای استفاده از سوزن از انگشتان دست برای فشار دادن و تحریک آن نقاط استفاده می‌گردد.
دلک (ماساژ) و غمز (رگ‌گیری) از روش‌های علمی و تجربی در طب سنتی ایرانی نیز، هست. این روش، هیچ عارضه‌ای نداشته و بر تمام غدد و اعضای بدن تأثیر مثبت دارد. دلک و غمز، یک مکتب طبیِ شناخته‌شده در سراسر جهان است.

 

مرکز خدمات پرستاری و آمبولانس خصوصی آذرنجات  ارائه کننده ی انواع خدمات تخصصی ماساژ درمانی در منزل میباشد .

 

 

فواید ماساژ طب سنتی

  • تسریع انتقال مایع درون‌بافتی به عروق لنفی
  • بهبود گردش خون و خارج کردن
  • بپراکندن رسوبا و سموم از شریان ها
  • تحریک و بازتوانی رشته های عصبی
  • رفع التهابات عصب سیاتیک در پا و ستون فقرات
  • رفع اسپاسم های عصبی و حرکتی
  • جلوگیری از رخوت و سستی ماهیچه ها
  • تحریک تقویت توان جسمی
  • صلاح مزاج های چهارگانه

 

 

 

ماساژ ریلکسیشن
ماساژ ریلکسی یک درمان سنتی بصورت دستی است و فواید زیادی برای بدن و عملکرد آن دارد. هدف اصلی ماساژ ریلکسی، آرامش و ریلکسیشن می‌باشد. این نوع ماساژ توسط درمانگر به شیوه ای ملایم برروی پوست برای کمک و بالابردن آرامش شما استفاده می‌شود. در این نوع ماساژ، ماسور با عضلات و مفاصل درگیر نمی‌باشد. ورز دادن ملایم و حرکات ریتمیک صاف و طولانی مدت فواید زیادی برای سلامتی و تندرستی شما عزیزان دارد و کمک میکند احساس شادابی داشته باشید.

 

 

مرکز خدمات پرستاری و آمبولانس خصوصی آذرنجات  ارائه کننده ی انواع خدمات تخصصی ماساژ درمانی در منزل میباشد .

 

 

فواید ماساژ ریلکسیشن

. درد کمر و گردن را تسکین میدهد
. رنگ و ظاهر پوست را بهبود میدهد
. باعث بهبود گردش مواد در بدن میشود
. فشار خون را میتواند به مدتی کاهش دهد
. حرکت روده-دستگاه گوارش-هضم کلی بدن را بهبود میبخشد
. خواب و کیفیت آنرا بهبود میبخشد
. خراش های جزِیی پوست رو بهبود میبخشد
. در بهبود آسیب های بافت نرم تسریع میبخشد
. شعاع حرکتی را بهبود میبخشد
. موجب افزایش آرامش و کاهش استرس میشود

.ماساژ ریلکسی به عنوان یک راهکار درمانی مناسب برای تمدد اعصاب است و موجب آرامش عمومی فرد می‌شود. هدف اصلی آن، کمک به فرد برای کنترل و بهبودی از استرس های زندگی روزمره است. با انجام ماساژ، عملکرد سیستم لنفاوی بهبود پیدا می‌کند که از طریق کمک به بیشتر شدن هضم غذا از راه بدن، سموم را از بدن دفع می‌کند.

 

 

 

انواع ماساژ درمانی

 

  • ماساژ کمپرس گیاهی

این ماساژ در کاهش کوفتگی بدن و تسکین و آرامش بخشی و بهبود جریان خون تاثیرات معجزه آسایی مدت زمان استفاده از دارد وماساژ کمپرس گیاهی طبق خواسته شما ۶۰، ۹۰ و ۱۲۰ دقیقه می باشد.

 

  • ماساژ تایلندی

ماساژ تایلندی که به عنوان ماساژ یوگای تایلندی یا به طور غیررسمی “یوگای تنبل” نیز شناخته می‌شود، یوگای کمکی را با تکنیک‌های طب فشاری ترکیب می‌کند. ماساژ درمانگر حرکات کششی یوگا را در حین ورزیدن و فشار دادن عضلات در امتداد خطوط انرژی بدن با دست‌ها و پاها انجام می‌دهد . ماساژ تایلندی برای افرادی که به ماساژ فعال تری نیاز دارند و می خواهند استرس و دردشان کاهش پیدا کند. برای انعطاف پذیری -جریان خون- سطح انرژی بسیار خوب است. ماساژ تایلندی کل بدن را با استفاده از حرکات شبیه به کشش یوگا ماساژ میدهد.

 

  •  ماساژ شکلات

ماساژ شکلات علاوه بر شفافیت و تغذیه پوست به واسطه کافئین موجود در شکلات، موجب شکستن سلولیت ها و افزایش فرایند چربی سوزی میشود صرفا یک ماساژ لاکچری محسوب نمی شود و برای بدن و روان بسیار مثمر ثمر خواهد بود.

 

  • ماساژ سوئدی

امروزه ماساژ نوع سوئدی به لطف فواید بی‌نظیرش به عنوان یکی از بهترین انواع ماساژها شناخته می‌شود. هدف این ماساژ بیشتر بر روی کاهش استرس و دور کردن هر گونه تنش از کل بدن است. البته این نوع ماساژ فواید و مزایایی فراتر از این‌ها را داراست. برای مثال ماساژ نوع سوئدی می‌تواند به افزایش سطح اکسیژن خون، کاهش سموم ماهیچه‌ها، بهبود جریان خون و انعطاف‌پذیری کمک زیادی بکند.

 

  • ماساژصورت 

ماساژ صورت نوعی ورزش برای عضلات صورت است که کمک می‌کند تا گردش خون در صورت بهتر جریان پیدا کند. در نتیجه اکسیژن رسانی به سلول‌های پوست بیشتر می‌شود و مواد غذایی هم به اندازه کافی به سلول‌ها می‌رسد که نتیجه نهایی روشن‌تر شدن رنگ پوست و افزایش طراوت و شادابی آن است.
با ماساژ دادن، عضلات سفتی خود را حفظ می‌کنند و شل و افتاده نمی‌شوند. علاوه بر تاثیراتی که ماساژ دادن بر روی شادابی و طراوت پوست دارد، می‌تواند باعث افزایش آرامش و رفع تنش‌های عصبی در فرد شود و برای درمان سر درد هم مفید است.

 

  • ماساژ کره گیاهی

استفاده از ماساژ کره گیاهی باعث رفع خشکی و روشن شدن پوست می شود. ماساژ کره گیاهی همچنین به علت رایحه ویژه مارگارین نوعی رایحه درمانی نیز به شمار می آید.

 

  • ماساژ شمع

با توجه به اینکه ماساژ شمع باعث تسکین درد با استفاده از روغن گرم گیاهی تاثیر بسیار زیادی در تسکین دردهای عضلانی استخوانی و اسپاسم ها دارد، چنانچه شما از درد های عضلانی رنج می برید میتونید ماساژشمع رو امتحان کنین.

 

  • ماساژ سنگ داغ

ماساژ سنگ داغ نوعی درمان آرام بخش عمیق و ماساژی بسیار لذت بخش بوده که در ماساژ سنگ داغ ماساژور با استفاده از سنگهای اتش فشانی به رفع گرفتگی ها و تنش های عمیق عضلانی می پردازد.گرمای نفوذ کننده از سنگ های داغ باعث بر طرف شدن درد، بالا رفتن هماهنگی و تعادل بدن و در نهایت آرامش می شود. همچنین در ماساژ سنگ داغ, سنگ های داغی که روی ستون فقرات گذاشته می شوند، باعث آرامش و تسکین سیستم اعصاب مرکزی میشود برای دفع سموم بدن-تقویت سیستم عصبی-افزایش تمرکز-مناسب برای مبتلایان به بیماری فیبرومالژی اثرات خوبی دارد.

 

  • ماساژ شیر و عسل

استفاده از شیر و عسل علاوه بر تاثیرات ماساژ باعث لطافت و نرمی و شادابی پوست می گردد.همه شما نوشیدنی شیر و عسل را در میان وعده‌های خود بارها نوش جان کرده‌اید؛ نوشیدنی که خواص بی‌اندازه آن انرژی و رمق از دست رفته سلول‌های بدن را به شما بازمی‌گرداند. تصور کنید همین نوشیدنی در ترکیبی متفاوت‌تر روی پوست شما قرار گیرد این ترکیب، زیبایی و لطافت را برای پوست شما به ارمغان می‌آورد. عسل با خاصیت مرطوب و شفاف‌کننده و شیر با داشتن اسید لاکتیک؛لایه‌برداری ملایم و طبیعی هستند که موجب نرمی و آبرسانی به پوست می‌شوند. بنابراین ترکیب این دو عصاره طبیعی باعث تغذیه پوست شده و سلامت آن را تضمین می‌کند و با سود بردن از خواص طبیعی شیر و عسل، آرامش دلنشینی را به شما می‌بخشد.

 

  • ماساژ آروماتراپی

آروماتراپی ماساژی است که با استفاده از روغن معطر استخراج شده از گیاهان (گل‌ها، گیاهان و غیره) انجام می‌شود و یکی از روش‌های رایحه درمانی است. رایحه درمانی اثرات مختلفی دارد که بسته به نحوه استفاده از روغن گیاهی معطر، متفاوت عمل می‌کند.در ماساژ آروماتراپی ، رایحه و ترکیبات روغن معطر هنگام ماساژ دست، پا و کل بدن نفوذ می‌کند. بنابراین درمان با مالیدن مستقیم روغن روی پوست انجام می‌شود.
این یک ماساژ محبوب برای زمانی است که می‌توانید با رایحه‌ای با منشأ گیاهی به آرامش برسید و التیام پیدا کنید.

 

  • ماساژ رفلکسولوژی

ماساژ شیاتسو برای افرادی که مایل به آرامش و رها سازی از استرس، درد و تنش هستند، مناسب است ، این ماساژ نوعی ماساژ ژاپنی است.

ماساژ شیاتسو روی تمام بدن انجام می شود، اما ماساژور شما ممکن است در قسمتهای بدن خاصی تمرکز کند  که نیاز به توجه بیشتری دارند. در طول ماساژ، ماساژور از دست ها، کف دست ها و شصت خود را برای ماساژ نقاط خاصی از بدن شما استفاده کند. خواهد کرد. فشار یا فشارهای ریتمیک مورد استفاده قرار می گیرند. شما می توانید در طول این ماساژ کاملا لباس پوشیده باشید.

 

مرکز خدمات پرستاری و آمبولانس خصوصی آذرنجات  ارائه کننده ی انواع خدمات تخصصی ماساژ درمانی در منزل میباشد .

 

 

 

مضرات و آسیب‌های احتمالی ماساژ

 

  • التهاب مفاصل

التهاب مفاصل یا آرتروز، فارق از این که علت پیدایش آن چه باشد، از جمله مواردی است که ممکن است با ماساژ، شرایط نامطلوب‌تری به خود بگیرد. از به کار بردن بیش از اندازه دستگاه ماساژ بر روی مفاصلِ بدون مشکل نیز باید خودداری کرد.

 

  • شکستگی استخوان

در صورت ابتلا به پوکی استخوان و یا وجود استخوان شکسته التیام یافته در بدن،ممکن است فشار ناشی از ماساژ باعث ایجاد شکستگی‌های جدید در بدن شود.

 

  • کبودی و خونریزی زیر جلدی

 در صورت مصرف داروهای ضد انعقاد خون مثل وارفارین و یا پایین بودن پلاکت‌های خون، فشار ناشی از ماساژ می‌تواند باعث پارگی مویرگ‌های زیر پوست شده و خونریزی زیر جلدی و متعاقب آن درد و کبودی ایجاد نماید.

 

  • باز شدن زخم‌ها

حتماً باید از انجام ماساژ بر روی اسکارهای جدید ناشی از اعمال جراحی یا هر گونه جراحت و یا زخم‌ها و تاول‌های التیام نیافته خودداری به عمل آید تا در روند بهبود آن‌ها، خللی ایجاد نشود.

 

مرکز خدمات پرستاری و آمبولانس خصوصی آذرنجات  ارائه کننده ی انواع خدمات تخصصی ماساژ درمانی در منزل میباشد .

 

 تکنیک‌های ماساژ درمانی

 

    . لغزش طولی

  لغزش طولی یک تکنیک ماساژ بدن ابتدایی و در عین حال مؤثر است که هم جهت با جریان خون انجام می‌شود. این تکنیک با پراکنده‌سازی و دور کردن مایع از محل آسیب‌دیدگی به کاهش التهاب و تورم کمک می‌کند. لغزش طولی برای شل کردن عضلات سفت بسیار مفید است.

 

    . ورز دادن

 تکنیک ورز دادن که به روش‌های مختلفی قابل اجرا است. هر کدام از این روش‌ها با توجه به قسمتی از دست که از آن برای انجام ماساژ استفاده می‌شود نامگذاری می‌شوند، مانند ورز دادن با انگشت شصت و ورز دادن با کف دست. همچنین، فشار می‌بایست با توجه به هدف از انجام ماساژ و حجم بافت‌های تحت درمان اعمال شود.‌ ریتم و تعداد حرکات هم به اندازه فشار مهم است، زیرا در اینجا فشار به صورت متناوب (نه پیوسته) اعمال می‌شود.

 

    .آزادسازی مایوفاشیال (بافت همبندی عضلانی)

 این یک تکنیک دستی برای کشش دادن به فاشیا است که با هدف متعادل‌سازی بدن انجام می‌شود. فاشیا که بین پوست و ساختار درونی عضله و استخوان قرار دارد، یک شبکه یکپارچه از بافت همبند است که عضلات، اندام‌ها و ساختارهای اسکلتی موجود در بدن را پوشش داده و آن‌ها را به هم متصل می‌کند. آسیب‌ها، استرس، ضربات و بد بودن وضعیت قرارگیری بدن می‌توانند باعث محدودیت فاشیا شود که به این ترتیب هدف تکنیک آزادسازی مایوفاشیال از بین بردن محدودیت‌های فاشیا و احیای بافت‌ آن خواهد بود.

 

    . درمان نقاط ماشه‌ای:

درمان نقاط ماشه‌ای یک تکنیک فیزیوتراپی است که در آن با اعمال فشار بر بافت عضلات حساس به لمس، درد و اختلال عملکرد بخش‌های دیگری از بدن کاهش می‌یابد. نقاط ماشه‌ای مراکز فعالی از بیش‌فعالی عضلات هستند، که اغلب در نقاط طب سوزنی قرار دارند. همچنین، معمولاً گره‌های عضلانی همان نقاط ماشه‌ای هستند.

 

    . اصطکاک عرضی عمقی:

اصطکاک عرضی درمانی برای بافت‌های همبند عرضی است که مستقیماً با انگشتان دست انجام می‌شود. در تکنیک اصطکاک عرضی یک فشار کم و زیاد شونده (نوسانی) عمود بر جهت طولی فیبرهای بافت اعمال می‌شود. از این تکنیک بیشتر برای از بین بردن بافت‌ها ضخیم و دردآفرینی استفاده می‌شود که در تاندون‌ها و رباط‌های آسیب دیده به وجود می‌آیند. اگر این ضایعه‌ها کم نشوند، به احتمال زیاد باعث ناراحتی‌های بیشتر شده و خیلی سریع‌تر از آنچه انتظار می‌رود بدتر شوند.

 

    . ماساژ فشاری:

اعمال فشار ریتمیک بر روی عضلات باعث افزایش جریان خون عمقی و نرم شدن بافت‌ها می‌شود. عموماً از این تکنیک برای گرم کردن و آماده‌سازی جهت انجام ماساژهای عمقی‌تر و تخصصی‌تر استفاده می‌شود.

 

    . ماساژ بین‌فیبری:

از تکنیک‌های اصطکاک بین‌فیبری، به شکل عمومی برای کشش و گسترش گروه‌های عضلات بزرگ استفاده می‌شود؛ همچنین، در بافت‌های همبند و عضلات درگیر، از تکنیک اصطکاک عرضی عمقی برای کاهش چسبندگی بافت‌های اسکار و کمک به تقویت و انعطاف‌پذیر شدن بافت‌ها در طول فرایند بهبود استفاده می‌شود.

  

ماساژ درمانی برای کودکان

 ماساژ درمانی برای کودکان در بسیاری از اختلالات و بیماری ها همچون اوتیسم، فلج مغزی، دفورمیتی های مفصلی و عضلانی و …کمک کننده است.اثرات ماساژ درمانی در كودكان عالی هست .جالب است بدانید نوزادان نارسی كه ماساژ دریافت می‌کنند به نسبت کسانی که ماساژ داده نشدند بیشتر وزن اضافه کرده و زودتر از بیمارستان مرخص می‌شوند.

 

فواید ماساژ درمانی برای کودکان

  • تقویت حس لامسه
  • افزایش احساس آرامش
  • بهبود وزن گیری در نوزادان نارس
  • افزایش تمرکز و رفتارهای مثبت 
  • افزایش هوشیاری
  • کاهش اضطراب و هراس در کودک
  • افزایش تحمل روانی کودک
  • ارتقا تن آگاهی
  • جلوگیری از دفورمیتی های مفصلی در کودکان فلج مغزی
  • بهبود مهارت های سیستم لمسی –تعادلی

 

 

موارد کاربرد ماساژ درمانی برای کودکان

  • نوزادان نارس
  • کودکان مبتلا به حساسیت های لمسی
  • کودکان دارای اختلالات یکپارچگی حسی
  • اختلال کم توجهی _ بیش فعالی
  • کودکان مبتلا به فلج مغزی
  • در مبتلایان به اختلالات طیف اوتیسم

 

 

مرکز خدمات پرستاری و آمبولانس خصوصی آذرنجات  ارائه کننده ی انواع خدمات تخصصی ماساژ درمانی در منزل میباشد .

 

 

 

 

 

نظرات (0)

نظر ارسال شده‌ی جدیدی وجود ندارد

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. ارسال دیدگاه بعنوان یک مهمان - ثبت نام کنید و یا وارد حساب خود شوید.
پیوست ها (0 / 3)
اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی شما